tirsdag den 27. november 2012

SLEP-test

Som i jo ved, var jeg i Århus for at få foretaget SLEP-testen i søndags. Vi startede med workshop, hvor vi skulle sidde på nogle stole sammen med vores forældre, og hvor hun så læste en stil op, som en af de tidligere udvekslingsstudenter havde fået 12 for. Den var virkelig god! Bagefter fortalte hun en helt masse om det at være udveksslingsstudent, og hun fik også hjælp af en anden tidligere udvekslingsstudent, som kunne fortælle om den high school, hun havde gået på. De fortalte sammen om bl.a. fordomme(om der virkelig er gule skolebusser, om cheerleaderne er som på film osv.). Efter de havde fortalt en times tid fik vi besked på at finde sammen med 3 andre, som vi ikke kendte. Jeg fandt sammen med to drenge, og vi skulle finde tre ting, som vi alle havde tilfælles. Vi snakkede dog mest bare om, hvor vi kom fra og sådan. Jeg fandt ud af, at ham den ene bor i samme by som jeg, hvilken lettelse! Jeg har også skrevet med ham over Facebook bagefter. Nå, men da vi var færdige skulle vi sætte os over til nogle borde. Vi sad cirka otte ved hvert bord. Jeg vidste ikke rigtigt, hvad jeg skulle sige, da det virkede som om fire af pigerne allerede kendte hinanden. Vi andre sad bare generte tilbage og lyttede. Vi fik alle udleveret et sæt, som man ikke måtte skrive i og så et papir, hvor vi skulle svare. Svararket så cirka sådan her ud:

Section 1
1. (A) (B) (C) (D)
2. (A) (B) (C) (D)

og så bare maaaaange flere. Section 2 så ens ud. Men man skulle farve i det felt, man mente var rigtigt. Den første del var en lyttetest og den anden del var en læsetest(hvor der også var nogle billeder, hvor man skulle finde passende sætninger og sådan). Nogle af opgaverne var sindssyge nemme, mens andre var lidt sværere. Men hold da op tiden gik langsomt, og jeg var også virkelig træt, da jeg havde sovet med nogle venner(vi sov ikke så meget...)

Jeg fik allerede en email om testen her i dag, hvor der stod:

"Hej Stine

Jeg har rettet din SLEP test og vil bare fortælle dig at det så rigtig godt ud - så ingen problemer der ;-)


Med venlig hilsen/Best regards

Gitte Stecher Pontoppidan
Student Exchange Coordinator"

Men det viser sig så, at hun har skrevet præcis det samme til ham, jeg havde mødt til testen... Hvor personligt! Ej, det er forståeligt nok. Der var jo omkring 40 eller noget i den stil, som hun skulle rette. Men heldigvis dumpede jeg da ikke! :-) 


Her er et lille billede fra min blodprøve. Jeg var selvfølgelig ved at besvime og det hele! Haha. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar